Tuesday, November 23, 2010

Menjana duit dengan nuffnang.com.my


Ramai kawan2 dan pembaca blog saya mencadangkan agar saya meletakkan iklan nuffnang di blog saya memandangkan traffic hit blog saya sangat tinggi dan berpotensi menjana duit walaupun tidak banyak. sebenarnya bukan sy tidak tahu tentang nuffnang, sebenarnya sudah lama saya tahu. memandangkan wordpress.com mudah dan senang digunakan ia membuatkan sy memilih wordpress di awal pembabitan saya dalam blogging.

Sebenarnya di Wordpress.com tidak dibenarkan dan tidak boleh meletak sebarang iklan. oleh itu saya tidak dapat berbuat demikian. Bagi membolehkan meletak adds Nuffnang di wordpress anda perlu download wordpress di wordpress.org dan hostkan sendiri di mana2 serve. wordpress.org boleh meletakkan plugin.

plugin wordpress anda boleh dapatkan di wordpress-plugin

Untuk register bolet lawati  http://www.nuffnang.com.my

Memandangkan saya tidak dapat meletakkan nuffnang di blog wordpress ini maka saya aka buat lagi satu blog versi Blogspot dimana sy akan copy semua post ke blogspot.