Thursday, February 11, 2010

Meningkatkan Kesihatan sambil Menjana Pendapatan

Menjana Pendapatan di samping meningkatkan tahap kesihatan bersama


Zymtech Corporation Sdn Bhd.


Perniagaan yang saya maksudkan ialah Zymtech http://www.zymtechworld.com


Perniagaan ini berteraskan teknologi bioteknologi. Menjelang tahun 2010 ini teknologi ini bakal menyaksikan yang industri kesihatan akan menerajui ekonomi dunia, manakala Bidang bioteknologi pula akan menggantikan industri IT dan minyak.

Zymtech ialah sebuah perniagaan yang terlibat secara langsung dalam industri Bioteknologi dan Kesihatan!

Lihatlah peluang yang terbentang luas.

Bagaimana Zymtech bermula?

Kerajaan Malaysia melalui mesyuarat cabinet telah menyedari hakikat bahawa gas dan minyak di Malaysia akan habis, oleh itu Majlis Perundingan Ekonomi Negara II (MAPEN II) telah mencadangkan supaya kerajaan memanipulasi sepenuhnya sumber alam Negara dalam bidang bioteknologi.

Prof Dr Suffian merupakan salah seorang dari ahli MAPEN II dan penasihat kepada banyak Negara mengenai Bioteknologi, beliau merupakan CEO kepada 1st Global Biotech Sdn. Bhd.

" Bioteknologi adalah satu industri yang akan menjadi enjin bagi menjana ekonomi negara"
Menteri Sains &Teknologi D. Dr Maximus Ongkili

Tetapi bioteknologi bukanlah satu industry yang mudah, ianya ialah satu industri berteknologi tinggi. Maka pada tahun 2007, satu deligasi yang diketuai oleh Dato Seri Najib Tun Razak (TPM pada masa itu) dan Menteri Sains danTeknologi (pada masa itu) DS Jamaludin Jarjis telah ke persidangan dan pameran biotek dunia di Boston, USA.

Deligasi ini disertai oleh 9 agensi. 1 darinya ialah agensi swasta iaitu 1st Global biotech. 1st Global Biotech telah berjaya menandatangani satu MOU dengan pakar yang mengetuai kajian enzim didunia iaitu Bioenzyme Biotechnologi dari Taiwan. MOU ini disaksikan sendiri oleh DS Najib Tun Razak.

Berikutan itu kerajaan Malaysia memberikan geran sebanyak RM 20 juta!! kepada 1st Global Biotech kerana kejayaan tersebut. 1st Global biotech kemudianya menubuhkan sebuah anak syarikat yang dinamakan sebagai Zymtech Corporation Sdn Bhd yang bertindak sebagai agen pemasaran produk yang dihasilkan dari kerjasama tersebut.

Lesen AJL baru sahaja diterima pada 9 April 2009
Lihat betapa beruntungna kita kerana menjadi orang terawal dalam sebuah syarikat yang cukup berpotensi tinggi.

Lagi berita yang ingin saya kongsikan dengan rakan2 sekalian ialah, Zymtech menerima RM 5 juta lagi kerana berjaya mengekstrak enzim CoQ10 dari daun tembakau!! Ini telah dapat menyelamatkan industry tembakau yang mana WHO telahpun meminta kerajaan Malaysia menamatkan penanaman tembakau yang banyak di Kelantan dan Terengganu kerana selama ini semuanya digunakan untuk penghasilan rokok. Sekarang para petani tembakau perlu berterima kasih kepada Zymtech!!

Kenapa pilih Zymtech sebagai perniagaan?

1. Zymtech dipimpin oleh orang yang berpengalaman.
CEO Zymtech En. Brandon Lee menerima anugerah CEO terbaik Asia Pasifik 2009/2010.
Brandon Lee juga berpengalaman dalam MLM selama 13 tahun.

2. Bisnes ni baru sangat, ahli baru dalam 600-700 orang.
Ini peluang kita untuk buat duit sebanyak mungkin dalam bisnes yang berpotensi ini.

3. Syarikat ini (1st Global Biotech) mendapat geran dari kerajaan yang tidak perlu dibayar balik, lihat betapa besarnya sokongan kerajaan pada syarikat ini.

4. Produk bermutu tinggi, berteknologi tinggi, tiada saingan, unik, berkesan dan sukar ditiru.

5. Produk ini adalah trend semasa. Ini (enzim)Adalah trend terkini di eropah dan asia timur (japan,korea&taiwan)

Ingat tak dulu...

Saintis mengesyorkan piramid makanan, iaitu :
i. Karbohidrat
ii.lemak
iii. Protin
iv. Air


Kemudianya kajian menemui kita perlukan vitamin, so banyak lah syarikat seperti amway,cosway dan lain2 keluarkan produk multivitamin seperti vitamin a,b,c dan lain2. Kayalah syarikat dan orang yang jual vitamin tersebut.

Tapi sekarang cuba kita nak jual vitamin? orang akan jawab apa barang nak beli semua ada kat pasaraya, guardian dan mana2 farmasi pun boleh dapat.

Kemudian Saintis buat kajian lagi, maka mengesyorlah saintis yang kita memerlukan mineral.. Lihat sampai sekarang air mineral lebih mahal dari minyak. Minyak seliter baru RM 1.80, tetapi mineral water 500ml dah RM 1.50. Lihat jutawan yang dihasilkan dari industry penjualan penapis air yang turut mengeluarkan air mineral.

Tapi sekarang cuba kita nak jual penapis air,susah nak laku,hampir semua rumah dah ada penapis air. Lagi pun masuk je pasar raya, pintu depan lagi orang dah jual penapis air.

Begitu juga lah dengan enzim (enzyme) benda ni bakal jadi trend terkini dan masa depan, kitalah orang terawal, orang yang akan jadi jutawan tu!!. 1st Global biotech ni merupakan syarikat pertama di asia tenggara yang buat R&D dalam bisnes ni..

Cuba anda search di engine pencarian google, cari apa pentingnya enzim pada tubuh badan, apa hebatnya ginseng panak, CoQ10 dan apa itu teknologi MMSFT.

6. Pelan pemasaran dia hebat, unik adil dan menguntungkan.

Konsepnya ialah O.W.N

Online - Bagi saper yg malas keluar rumah dan pandai IT
Whosale - Bagi saper yg rajin menjual, untung sangat tinggi!
Nertworking - Bagi mereka yg rajin dan nampak pendapatan tanpa had!!

OWN ni maksudnya sendiri, so kita boleh pilih jenis mana yang kita nak atau kita buat ketiga-tiganya sekali.

Modal permulaan rendah je, anda akan dibantu oleh MLM Academy dengan OPP,OBP,BYT,BYB, dan NEP.

Bisnes ni bakal meletop dalam masa terdekat ini, skuad Bisnes Sinar Harian telahpun menerbitkan artikel penuh tentang potensi syarikat ini, Komposer yang menaikkan Kumpulan Nasyid Tersohor tanah air, Raihan yang juga komposer yang mengankat kad hijau untuk penyanyi penuh aura Mawi dalam saringan AF, Saudara Iman Wan dan Penyanyi Rock tersohor tanah air Amy Search antara yang telah merebut peluang untuk menjadi orang terawal dalam bines ini.

Zymtech juga telah menaja hadiah untuk program Ewah2 di TV3 dan berbagai majlis lagi. Janganlah bila dah meletop, dah ramai orang, baru anda nak datang dengar, masa tu peluang anda untuk menjadi JUTAWAN agak lambat berbanding dengan mereka yang terawal oleh itu, tenangkan fikiran anda, beri peluang kepada diri anda untuk menerima penjelasan lanjut saya. InsyAllah berbaloi-baloi!!!
(Kredit to Fyrol ikram atas karangan yang cukup hebat ini)

Maklumat lanjut sila layari website berikut : http://enzyme2u.wordpress.com/
Atau hubungi saya di talian Hamydy : 013 2383464
Tak kira dimana saja anda berada.



pengenalan syarikat


pengenalan syarikat2

pengenalan syarikat3